LÄGST PRISER
SPARA UPP TILL 60%
FRI FRAKT
ORDRAR ÖVER 500 SEK
PÅLITLIGT
TRANSPARENT, TESTAT
STÖRST UTBUD
1200+ PRODUKTER

Möt vår brand ambassadör Emil Olsson

Join the conversation

Vi glada att presentera en ny ambassadör i vårt #TEAMBULK, Emil Olsson. Lär känna honom i intervjun nedan gällande allt ifrån hans träningsbakgrund, favoritprodukter ifrån BULK POWDERS liksom hur ofta han vilar.

 

Namn: Emil Olsson

Ålder: 24

Bor: Stockholm

 

Berätta kort om dig själv? 

Jag kommer ursprungligen från Ängelholm, Skåne. Flyttade till Stockholm för snart 4 år sedan för att utbilda mig till naprapat. Jag tar examen ca 3 månader, närmare bestämt i Maj.

Jag älskar träning och tävling i alla dess former och jag är verkligen en tävlingsmänniska.

 

Vad fick dig att välja att utbilda dig till naprapat?

Jag har alltid varit väldigt intresserad av träning och kroppen, hur allt fungerar och samverkar. Samtidigt som jag har velat utbilda mig till något där jag får jobba med människor. Just naprapat har inte varit solklart förrän några månader innan jag sökte in till utbildningen. Men redan efter dag ett på utbildningen visste jag att detta kommer passa mig som handen i handsken.

 

Hur länge har du tränat och vilken typ av träning/sport har du utövat?

Jag har ett förflutet inom fotboll och innebandy, i innebandy har jag spelat i högsta ligan i Sverige men mestadels i division 1. Jag la innebandyn på hyllan när jag började studera.

Gymträning har jag hållit på med senaste 7 åren, och det är något som jag kommer hålla på med livet ut. Min största passion just nu förutom gymträning är dock golf, jag började spela för ca 2 år sedan och är helt fast.

 

Berätta om dina träningsrutiner?  Vad är det som motiverar dig i din träning?

Mitt stora fokus nu är bänkpress, tycker det är jävligt kul och vill bli betydligt starkare i det momentet så jag kör det varannan dag nu i några veckor.

Överlag så gillar jag att vara bra på allt, försöker träna allsidigt för att vara så atletisk och allround som möjligt.

 

Hur brukar du göra dagar när du inte känner för att träna?

Jag tar en vilodag när jag känner för det. Börjat lyssna mer på kroppen senast åren, gynnar mig betydligt mer att vila när jag är sliten.

 

Hur ofta har du vilodag?

2 ggr i veckan ca.

 

Favorit muskel att träna?

Bröst eller armar.

 

Du är onekligen i riktigt bra form, hur tänker du kring nutrition?

Jag har naturligt ganska hög ämnesomsättning som gör att jag kan äta ganska mycket utan att gå upp i vikt. Men generellt så försöker kan få i mig bra mat och samtidigt äta det jag känner för så ofta jag vill. 2 gram protein per kilo kroppsvikt är det enda jag försöker hålla räkning på men i övrigt så äter jag det jag vill.

 

Hur ser dina rutiner ut gällande nutrition?

Morgonen börjar oftast med en riktig kaloririk smoothie bestående av mjölk, banan, havregryn, proteinpulver, jordnötssmör.

Lunch skulle kunna bestå av någon kycklinggryta med pasta.

Kvällsmål kan vara allt mellan himmel och jord.

Mellanmål kan vara drickkvarg, banan, proteinbar, riskakor mm.

 

Vilka är dina bästa tips för att komma i lika bra form som dig?

Det bästa du kan göra är att göra allt lätt för dig istället för att krångla till det. Börja med att ta bort allt som du vet är skit som till exemepl godis, chips, glass, läsk, ljust bröd, feta såser, friterat, processad mat. Och träna hårt.

Börjar man med det så kommer man långt, efter man gjort det kan man gå mer specifikt ev räkna ut sin basalmetabolism och försöka ligga på ett konstant underskott. Men som sagt börja att göra det enkelt är mitt bästa tips.

 

Dina 5 BULK POWDERS favoritprodukter?

  1. Aftermath
  2. Elevate
  3. Endure
  4. Sports multi AM:PM
  5. Creapure creatine

 

Följ emil på Instagram: @olssonemils

Comments are closed.