LÄGST PRISER
SPARA UPP TILL 60%
FRI FRAKT
ORDRAR ÖVER 500 SEK
PÅLITLIGT
TRANSPARENT, TESTAT
STÖRST UTBUD
1200+ PRODUKTER

Möt vår brand ambassadör: David Haroun

Join the conversation

Hej David,

Hoppas att allt är bra med dig. Berätta kort om dig själv? 

Mitt namn är David Haroun, 25 år gammal och jobbar som personlig tränare samt inne på mitt fjärde år där jag coachar elitidrottare och motionärer med sin kosthållning. Jag har tränat karate i hela min ungdom och numera styrketränar jag på gym med målsättning att bli lite större men framförallt starkare. Jag är en säljare i grund och botten och arbetat med aktiv försäljning i ca 8 år och är snart färdigutbildad marknads-ekonom.

Hur kommer det sig att du valde att byta bransch och jobba med kost och träning?

Jag kom in på ett ohälsosamt spår under min sälj-karriär och gick upp ca 50 kg som jag var tvungen till att ta tag i. Jag kämpade hårt med en massa olika metoder för att gå ner i vikt och började förstå vilken stor förvirring det finns kring kost och träning. Mitt intresse för att hjälpa andra människor till att inte göra alla onödiga misstag som jag gjorde växte mer och mer och att få jobba med någonting jag älskar och tror på gjorde övergången väldigt enkel och naturlig.

Du har ju inte bara kommit tillbaka i normal form utan även tävlat i Men´s Physique. Hur kom det sig att du ville tävla i Men´s physique?

Det började som ett tydligt mål och en kul grej för min första viktnedgång. Jag tog inte min första tävling så jätte seriöst utan jag ville komma i mål från att vara överviktig. Jag kom fjärde plats men kände mig som en vinnare ändå med 50 kg mindre på kroppen och suget för nästa tävling kröp in snabbt.

Vad skulle du ge för tips för den som vill vill tävla i fitness?

Mitt första tips är att förstå hälsoaspekterna och att det är ens egna val om man vill genomföra en tävlingssatsning!

Att tävla i fitness kräver att man hamnar i en allt för låg fettprocent där hormoner och psyke tar stryk vilket inte är hälsosamt. Konsekvenser man kan få från att tävla kan vara allt ifrån ätstörningar, depression till förstörda förhållanden och mycket mer. Men att gå igenom en sådan resa kan också stärka ditt självförtroende genom att du lär känna dig själv och din kropp bättre än du någonsin gjort.

Mitt bästa tips är att verkligen kolla upp en coach som kan hjälpa just dig hela vägen och inte utgå ifrån faktorer som tex coachens utseende och egna tävlingsmeriter utan snarare utgå ifrån personens kompetens och rekommendationer.

Har du några planer på att tävla snart igen?

Jag har ingen tävling planerad just nu då studier, jobb och byggning ligger i fokus. Dock är suget stort och jag hoppas på en tävling inom en snar framtid.

Om vi går tillbaka och snackar lite om dig som PT, vilken utbildning gick du?

Jag tog min PT-utbildning på Safe-academy

Vad är det bästa med att vara PT?

Att få vittna om mina klienters framgångar och livsförändringar som i sin tur ger mig motivation i min träning!

Vad är det mindre tråkiga med att vara PT?

När jag inte kan få en klient att inse sin fulla potential!

Vilken skulle din drömklient vara?

INGEN klient är sig lik och det är just det jag älskar med mitt jobb då det ger mig nya erfarenheter! Men om jag måste välja så är det den som tror på sig själv!

Vilka är dina bästa tips för att komma i lika bra form som dig?

Fokusera på det som fungerar, var konsekvent, ha tålamod, … och sist men inte minst, du måste ha viljan att utvecklas.

Hur ofta har du vilodag?

2 dagar per vecka

Favorit muskel att träna?

Rumpa

Berätta om dina rutiner gällande nutrition.

Jag äter väldigt varierat och är väldigt flexibel i min kosthållning. Jag har ingen strikt rutin och tror ej på en fast kosthållning. Jag anpassar min kost till olika mål i min träning, vilken livssituation jag befinner mig i etc. Men i det stora hela så följer jag 80/20 tänket där 80% av det jag äter är näringsrikt och ger rum för 20% av det goda.

 

Vilka är dina 5 favoritprodukter?

  1. Kreatin monohydrat
  2. PURE Whey Protein/Micellärt kasein
  3. Superstarka omega-3 soft gels 1000 mg
  4. Vitargo®
  5. ZMA

 

5 snabba:

  1. Konditionsträning eller styrketräning? Styrketräning
  2. Bröstpass eller benpass? Benpass
  3. Proteinbar eller proteinshake? Proteinshake
  4. Superset eller maxset? Maxset
  5. Lagsport eller individuell sport? Individuell

 

Följ David på Ingstagram: @haroundavid

Comments are closed.